Κυριακή, 14 Νοεμβρίου 2010

Την άνοιξη το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα

η McΑRΤΗURGLΕΝ

Βρίσκεται στα Σπάτα και το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται ότι θα φθάσει τα 100 εκατ. ευρώ, ενώ θα δημιουργήσει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας

ΤΟΝΙΑ ΤΣΑΚΙΡΗ | Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010
Την άνοιξη του 2011 αναμένεται να ανοίξει τις πόρτες του το πρώτο εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα στα πρότυπα αντίστοιχων χώρων που υπάρχουν σε Ευρώπη και κυρίως στις ΗΠΑ. Πρόκειται για εμπορικό κέντρο στα Σπάτα και συγκεκριμένα στο Κτήμα Καμπά, το οποίο όμως διαφοροποιείται σε σχέση με τα «συμβατικά» εμπορικά κέντρα σε δύο πράγματα. Το πρώτο αφορά την αρχιτεκτονική προσέγγιση καθώς το εκπτωτικό χωριό δεν αναπτύσσεται σε ύψος αλλά απλώνεται σε μια έκταση άνω των 20 στρεμμάτων σε ισόγεια και διώροφα καταστήματα και το δεύτερο σχετίζεται με τα προϊόντα, τα οποία προέρχονται από το στοκ επώνυμων εταιρειών. Συνολικά περισσότερα από 125 καταστήματα διαφορετικών εταιρειών, τέσσερα εστιατόρια, πέντε καφετέριες και χώρος στάθμευσης για 2.000 αυτοκίνητα θα απαρτίζουν το ΜcΑrthurGlen Designer Οutlet Αthens, όπως θα ονομάζεται το χωριό.

Το όλο σχέδιο υλοποιεί ο πολυεθνικός όμιλος των εκπτωτικών κέντρων μόδας ΜcΑrthurGlen. Το ύψος της επένδυσης υπολογίζεται, σύμφωνα με εκπροσώπους της εταιρείας, να φθάσει τα 100 εκατ. ευρώ και θα δημιουργήσει περίπου 1.000 θέσεις εργασίας. Μόνο το οικόπεδο αγοράστηκε από την εταιρεία Ελλάκτωρ αντί 13,4 εκατ. ευρώ. Βεβαίως ο αρχικός σχεδιασμός της επένδυσης έγινε πολλά χρόνια πριν από την κρίση και προέβλεπε ότι το χωριό θα άνοιγε τις πόρτες του το 2008. Μεγάλες καθυστερήσεις όμως που, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, οφείλονται στην έκδοση των απαιτουμένων αδειών έριξαν πίσω τα αρχικά σχέδια και η κρίση πρόλαβε τους κατασκευαστές του έργου.

Ωστόσο η παρούσα αρνητική για το εμπόριο συγκυρία δεν φαίνεται να ανησυχεί τους επενδυτές και τη διοίκηση της εταιρείας, οι οποίοι θεωρούν ότι τα εκπτωτικά καταστήματα ή αλλιώς outlets αντέχουν σε συνθήκες κρίσης διότι κατά κύριο λόγο προσφέρουν στους καταναλωτές επώνυμα προϊόντα προηγούμενης σεζόν σε χαμηλότερες τιμές. «Τα outlets υψηλών προδιαγραφών και δη τα εκπτωτικά χωριά επωφελούνται από την οικονομική κρίση και αντιδρούν θετικά γιατί οι καταναλωτές θέλουν να αγοράσουν τις αγαπημένες τους μάρκες σε χαμηλές τιμές» αναφέρει ο κ. Γ. Κασσιμάτης, γενικός διευθυντής της ΜcΑrthurGlen Ηellas.

Η πορεία των outlets
Ο συνολικός ετήσιος τζίρος των outlets στην Ελλάδα αγγίζει τα 200 εκατ. ευρώ και δεν αφήνει ασυγκίνητους τους επιχειρηματίες που θέλουν να πάρουν ένα μερίδιο αγοράς από αυτόν τον κλάδο με τις σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Σύμφωνα με τον κ. Κασσιμάτη, «αν το εκπτωτικό χωριό στο Κτήμα Καμπά έχει αποδοχή από τους έλληνες καταναλωτές, θα ανοίξει ο δρόμος και για άλλα εκπτωτικά χωριά στην ελληνική αγορά». Η ίδια η ΜcΑrthurGlen, όπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής της στην Ελλάδα, ενδιαφέρεται για τη δημιουργία και άλλων εκπτωτικών χωριών στην ελληνική αγορά, η οποία, όπως υποστηρίζει, «αντέχει την ύπαρξη άλλων 3-4 outlets αυτών των προδιαγραφών».

Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80 υπήρξε έξαρση από στοκατζίδικα στην Ελλάδα, τα οποία βρίσκονταν σε διάφορες περιοχές της Αθήνας, όπως Νέα Ιωνία και Καλλιθέα, με επίκεντρο την οδό Ελευθερίου Βενιζέλου στη Νέα Σμύρνη. Πριν από 11 χρόνια το Factory Οutlet στην οδό Πειραιώς άλλαξε τα δεδομένα των εκπτωτικών καταστημάτων στη χώρα μας, όπου σήμερα λειτουργούν περίπου 10 μεγάλα outlets. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «τα νέου τύπου εκπτωτικά κέντρα θα αποτελέσουν ανταγωνιστές των εμπορικών κέντρων και πρόκειται να οδηγήσουν σε λουκέτο τα μικρά μεμονωμένα στοκατζίδικα αλλά και τα περιφερειακά εμπορικά καταστήματα» .

Ποια είναι η ΜcΑrthurGlen
Η ΜcΑrthurGlen είναι πολυεθνική επιχείρηση ανάπτυξης και διαχείρισης εμπορικών εκπτωτικών κέντρων στην Ευρώπη, με 19 εκπτωτικά χωριά στη Βρετανία, στη Γαλλία, στην Αυστρία, στη Γερμανία, στην Ολλανδία, στο Λουξεμβούργο και στην Ιταλία, τα οποία φιλοξενούν 750 επώνυμες εταιρείες και 2.000 καταστήματα σε 500.000 τ.μ. εμπορικών χώρων. Το εκπτωτικό χωριό στην Ελλάδα θα είναι το 20ό της εταιρείας. Κάθε χρόνο υπολογίζεται ότι τα κέντρα της εταιρείας στην Ευρώπη επισκέπτονται περί τα 75 εκατομμύρια καταναλωτές. Αυτή την εποχή η ΜcΑrthurGlen συνεχίζει την ανάπτυξη εκπτωτικών κέντρων στην Ευρώπη, τα οποία συνολικά καλύπτουν έκταση 100.000 τ.μ. και τα οποία υπολογίζεται να είναι έτοιμα τη διετία 2011-2012. 
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=19&artId=367108&dt=14/11/2010#ixzz15EoplJU4

Δεν υπάρχουν σχόλια: