Σελίδες

Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2011

ΓΕΡΜΑΝΙΚΗ AUTOBAHN ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ΜΕ ΓΙΓΑΝΤΙΑΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΠΑΡΚΟ

απο το Treehugger

H μεγαλύτερη οδος ταχείας κυκλοφορίας στη Γερμανία, η Α7, πρόκειται να αναβαθμισθεί ριζικά, γρήγορα θα μετατραπεί σε ενα τεράστιο δημόσιο πάρκο.
διαβάστε τη συνέχεια...
When it is all said and done, the A7 will sport a 10-foot-thick canopy starting with Hamburg's Schnelsen district, down to Stellingen and ending in Bahrenfeld. This is no simple task considering the cover will need to be over a 100-feet wide in some areas.
This three-mile strip of the A7 currently divides Hamburg's westside from the rest of the city, but it's also a huge source of noise pollution. No surprise at all considering the A7 in Stellingen sees over 150,000 cars a day. And that number is expected to reach 165,000 come 2025!
But the park will reconnect districts that have been divided for nearly 30 years, back when the motorway was built. That said, the project isn't without controversy. The A7 is not just important to Germany, it's also important to Europe as a whole. Spanning over 500 miles, the motorway provides a straight shot between the countries of Denmark and Austria and construction is bound to disrupt that flow of traffic. Also, gardening plots in Bahrenfeld's southeast side will be forced to relocate as a result of the development.
As a side note, Germany's A7 follows what was once a medieval trade routefrom Scandinavia down to Hamburg.

Construction will begin in 2012 and start with the Stellingen district where the half-mile park will include both a wooded parkland and community gardens. The quarter-mile stretch in Schnelsen will boast a tree-lined promenade to offset the noise caused by the six lanes of traffic underneath. Bahrenfeld hosts the longest canopy and will even see the construction of 1,700 new residential apartments. The completion for each section should take about four years.

The A7 cover in Hamburg won’t be the first roadway to be covered in Germany; other canopies can be found in Düsseldorf and Munich, but the A7 cover in Hamburg will be the largest in Germany. These upgrades are part of the Hamburg, European Green Capitol 2011 program, much like the Nazi bunker turned power plant that we reported on earlier this month.
The project--mostly financed by the federal government--will cost around a billion dollars by the time it's completed.

Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

OI ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ, μιλαει η Zaha Hadid

απο το architizer





"Η αρχιτεκτονική είναι ενα φανταστικό επάγγελμα, είναι πραγματικά δύσκολο. . . . Ίσως κάποιος πρέπει να εργαστεί για να γινει ευκολώτερο. "Σε μια σχεδόν αφόρητα ειλικρινή συνέντευξη, η Zaha Hadid μιλά ειλικρινά για τις προκλήσεις της άσκησης της αρχιτεκτονικής, την οποία βρίσκει να είναι αδύναμη και μέσα στην προκατάληψη. Eξακολουθεί να υπάρχει μια ασύμμετρη σχέση μεταξύ ανδρών και γυναικών αρχιτεκτόνων, λέει η Hadid, ενώ ο τομέας σε γενικές γραμμές δεν μπορεί ποτέ να επιτύχει την αυτονομία που εχει καθιερωθεί στις άλλες τέχνες, των οποίων οι επαγγελματίες, σε αντίθεση με τους αρχιτέκτονες, δεν  εξαρτώνται εξ ολοκλήρου από την εξωτερική οντότητα ον πελάτη) προκειμένου να κάνουν τη δουλειά τους. Αναφερόμενη στο επάγγελμα και τις πιέσεις που δέχεται  στην άσκηση της δουλειάς του γραφείου της, ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα γραφεία της γενιάς της, η Hadid περιγράφει την εμπειρία της στην αρχιτεκτονική ως «απίστευτα ευρηματική,πολύ συναρπαστική, αλλά και πολύ, πολύ απαιτητική," ακόμα και "πολύ επώδυνη."

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Κίνητρα για επιστροφή στο κέντρο

απο το technical news from greece
Τις προϋποθέσεις για να αναβιώσει το πληγωμένο κέντρο της πρωτεύουσας ορίζουν οι διατάξεις που ψηφίστηκαν από τη Βουλή. Για τη διαδικασία απαιτείται υπεύθυνη δήλωση και έκθεση μηχανικού
Μπαίνει μπρος το πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για την κτιριακή και πολεοδομική ανάπλαση των πρώτων περιοχών του ιστορικού κέντρου της Αθήνας και συγκεκριμένα των περιοχών Γεράνι και Μεταξουργείο-Κεραμεικός.

Το βράδυ της Τετάρτης ψηφίστηκαν από την Ολομέλεια της Βουλής τα φορολογικά κίνητρα για την αποκατάσταση των κτιρίων και τις μεταβιβάσεις των ακινήτων, με στόχο οι συγκεκριμένες, υποβαθμισμένες σήμερα, περιοχές να καταστούν ελκυστικές στους πολίτες, να κατοικηθούν πάλι και να αποκτήσουν ζωή. Τα κίνητρα αφορούν και τους χρήστες των ακινήτων προκειμένου να μην επιβαρύνονται μόνον οι ιδιοκτήτες και να μην αναγκαστούν να εγκαταλείψουν την ιδιοκτησία τους.

Μέχρι το τέλος του μήνα υπολογίζεται πως θα έχει εκδοθεί η απόφαση των υπουργείων ΠΕΚΑ και Οικονομικών, με την οποία θα προσδιοριστεί επακριβώς η διαδικασία παροχής των κινήτρων, καθώς και τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι στην αρμόδια υπηρεσία (Γραφείο Ιστορικού Κέντρου).

Από το ΥΠΕΚΑ διαβεβαιώνουν πως η διαδικασία θα είναι απλή και εύκολη. Θα απαιτηθούν κατ' αρχάς υπεύθυνη δήλωση περί ιδιοκτησίας ή μίσθωσης του ακινήτου, φωτογραφίες και τεχνική έκθεση μηχανικού. Αν οι εργασίες αφορούν επισκευή και βάψιμο της εξωτερικής όψης, θα χρειαστεί άδεια εργασιών μικρής κλίμακας. Αν όμως απαιτηθούν μεγάλες επεμβάσεις, τότε θα πρέπει να εκδοθεί οικοδομική άδεια. Σύμφωνα με τον νέο νόμο (για τις άδειες δόμησης και τον έλεγχο των κατασκευών που ψηφίστηκε προχθές), στο πρόγραμμα των κινήτρων εντάσσονται μόνο τα νόμιμα κτίρια. Ωστόσο, σε περίπτωση αυθαιρέτου υπάρχει πάντα η δυνατότητα της τακτοποίησης του κτίσματος (ή της χρήσης), ακόμα και αν βρίσκεται μέσα σε παραδοσιακό οικισμό. Τα κίνητρα είναι τα εξής:
  • Μείωση φόρου εισοδήματος μέχρι και 80%, ανάλογα με το κόστος της αποκατάστασης και του εκσυγχρονισμού των κτιρίων. Αφορά κατοικίες, ισόγεια καταστήματα ή γραφεία, κοινόχρηστους χώρους, όψεις κτιρίων και τα διατηρητέα κτίρια που βρίσκονται στις περιοχές αυτές.
  • Εφαρμογή μειωμένου συντελεστή φόρου μεταβίβασης (συντελεστής 3%) στις αγοραπωλησίες των ακινήτων αυτών.

Για να ενταχθούν στο πρόγραμμα, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να υποβάλουν στο αρμόδιο γραφείο μία έκθεση εργασιών, ώστε να λάβουν προέγκριση. Οταν ολοκληρωθούν οι εργασίες, θα υποβάλουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο ίδιο γραφείο.

Μέτρα για να ζωντανέψει η Αθήνα
  • Μείωση φόρου εισοδήματος έως και 80% για αποκατάσταση και εκσυγχρονισμό κατοικιών και καταστημάτων
  • Μείωση συντελεστή φόρου μεταβίβασης (3%) στις αγοραπωλησίες των συγκεκριμένων ακινήτων